Two are better than one

The main ribs and those beside them have to take-up the weight of the pilot while entering the airplane: Climb from behind and walk on top of the wing. These ribs have to be doubled near the joint to the shell to distribute the pressure on a larger surface:

P1080390_m

P1080391_m

After bonding, one layer of 200 g/m² biaxial non-crimp carbon and 100 g/m² flax fabrics will further reinforce the joint.

We also made a couple of small ribs to stabilize the tail:

Diese Diashow benötigt JavaScript.

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s